Het Verbeterbord

Het Verbeterbord 2017-12-14T17:02:45+00:00

Veel apotheken hebben problemen met het vinden van een balans tussen klanttevredenheid, personeelstevredenheid en kostenreductie. De efficiëntie moet omhoog en klanten hebben meer zorg en aandacht nodig. Door het Verbeterbord toe te passen in de apotheek biedt je continuïteit aan in verandering en is het mogelijk om perfectie na te streven.

Introductie in de apotheek

Het Verbeterbord is een makkelijk en laagdrempelig middel. Apotheek Partners adviseert om Het Verbeterbord ‘on the job’ te introduceren. Verbeteren komt namelijk van de werkvloer en liever niet van top-down. Ook zorgt het op dat moment voor betrokkenheid en verantwoordelijkheid om veranderingen te dragen.

Samen leren verbeteren

Dat is het doel van Het Verbeterbord. Leer hoe je samen frustraties omzet naar verbeteren en succes. Tijdens de introductie worden praktische handvatten gegeven om knelpunten en frustraties op te schrijven, verantwoordelijkheid te nemen, oorzaken te zien en oplossingen te bedenken. Uiteindelijk wordt behandeld hoe je dit vast legt en borgt.

Wat is Het Verbeterbord?

Het is het middel om knelpunten visueel te maken en het middelpunt van continu verbeteren. Het bord wordt onderdeel van de dagelijkse bezigheden. Samen staat dit voor de klant die centraal staat en het elimineren van tijd. De medewerkers dragen de verandering en samen streeft iedereen naar perfectie.

De drie hoofddoelen:

  • Verbeteren van zowel individuele- als teamprestaties.
  • Veranderen als onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden.
  • Samen werken aan verbeteringen en behalen van benoemde doelstellingen, zoals onderdelen van veiligheid, klantgerichtheid, efficiëntie en werkplezier.

Meer informatie over Verbeterbord?

Maak gerust met ons een afspraak en we komen graag bij je langs. Ook maken we met plezier een geheel vrijblijvende offerte voor je.