Het aantal pakketten dat door de apotheek wordt bezorgd bij de patiënt is de afgelopen jaren flink gestegen. Echter is de efficiëntie van het proces rondom de bezorging door de apotheek niet mee gestegen. De bezorgmodule biedt de oplossing met de bezorgapp!

 Nog steeds wordt er door apotheken gebruik gemaakt van handmatige bezorglijsten. De etiketjes worden uitgedraaid en netjes op een A4’tje geplakt. Maar bij deze werkwijze ligt het verliezen van het overzicht ligt op de loer. En wanneer de bezorgder uiteindelijk een pakketje wegbrengt en de patiënt niet thuis is, ontstaat ook hier een problematieke situatie. De bezorger doet het pakket door te brievenbus, levert het af bij de buren of brengt het weer terug naar de apotheek. Maar wie of wat noteert waar het pakket precies is gebleven en stelt de patiënt hiervan op de hoogte? Resultaat: frustratie bij de apotheek, de bezorger en de patiënt.

Bezorgapp

Apotheek Partners biedt de oplossing met de bezorgapp van de bezorgmodule. De apotheek wordt geholpen bij het realiseren van efficiëntie in dit proces door middel van Recept Locatie (ons Track & Trace systeem).

Gebruikersgemak

Het gebruik van de bezorgapp is zeer simpel: eenvoud is hierin de leidraad.

  • Je registreert een recept door slechts één handeling: scannen.
  • Vanuit het AIS neemt de bezorgmodule de bezorginformatie over, zoals de bezorgroute, bezorgdag en specifieke bezorginformatie als ‘koelkastproduct’ en ‘mag wel/niet bij buren worden bezorgd’.
  • De bezorger kan vervolgens alle pakketten meenemen voor die dag of voor zijn route.
  • In de app ziet de bezorger welk pakket hij bij welk adres moet afleveren, in plaats van naar welke adressen hij moet rijden.
  • Op het moment van afleveren registreert de bezorger in de app of hij wel of niet het pakketje heeft afgeleverd en zo ja waar: bij de patiënt zelf, in de brievenbus of bij bijvoorbeeld de buren op nummer 23. Wanneer niet afgeleverd registreert de bezorger in de app dat hij het pakket terugbrengt naar de apotheek.
  • Ook ziet de bezorger in de app als er een bedrag betaald moet worden door de patiënt.

Effecten

Met het inzetten van bezorgmodule wordt de kwaliteit van het logistieke proces verbetert, wat leidt tot:

  • Dalende kosten.
  • Verhogende klanttevredenheid.
  • Meer betrokkenheid en tevredenheid bij de medewerkers.

De patiënt altijd op de hoogte

Door middel van een paar simpele stappen is ook de patiënt altijd geïnformeerd.

  • De patiënt ontvangt namelijk bericht als het recept aangemeld is voor bezorging. Hij ziet op welke dag het pakket bezorgd zal worden.
  • Wanneer het pakket wordt meegenomen voor bezorging ontvangt de patiënt een tweede bericht. In dit bericht wordt aangegeven dat de bezorger binnen enkele uren het pakket zal bezorgen.
  • De patiënt ontvangt een derde bericht als de bezorging een bijzonderheid betreft, zoals aflevering bij de buren.

Alles en iedereen altijd up-to-date

Op ieder gewenst moment kan het AIS geraadpleegd worden om te zien waar een pakketje zich bevindt. Hiermee wordt verspilling van tijd en materiaal voorkomen: medewerkers hoeven nooit meer lang te zoeken naar en recept, er hoeven geen recepten opnieuw te worden geproduceerd en de communicatie blijft helder. Resultaat: tevredenheid bij de apotheek, de bezorger en de patiënt.

Klik hier voor een gratis intake