Apotheek Partners heeft een nieuwe applicatie ontwikkeld: PIL. Dit staat voor Persoonlijke Interactieve Logistiek. Dit is uniek en zo ontzettend in lijn met alles wat er op dit moment verandert in de wereld. De wereld waarin Bol.com, Coolblue en Zalando groot zijn. De wereld waarin mensen gemak willen. Dit is wat jouw klanten nodig hebben! 


Applicatie PIL

PIL is een app. Webbased, dus niet te downloaden. Want: mensen zijn app-moe. Het moet snel en eenvoudig. Dus je stuurt een link in een SMS op het moment dat het recept in de apotheek is. Vanuit de link wordt de webapplicatie geopend!

Zet de klant centraal

PIL zet de klant centraal. Dat wil zeggen: de klant kan aangeven hoe hij zijn pakketje wil ontvangen: wil hij het ophalen in de apotheek, wil hij het uit de uitgifte kluis of wil hij het misschien wel laten bezorgen? Precies zoals je dat doet bij het bestellen van kleding, meubelen of zelfs je boodschappen of planten!

Daarna geeft de klant aan wanneer. Als hij dus aangeeft dat hij in de apotheek komt, kan hij gelijk al aangeven wanneer. Super handig ook voor jou in de apotheek. Als hij aangeeft dat hij het vanmiddag wil halen, kan je het gelijk klaarmaken. Terwijl als hij het volgende wil halen, je het echt niet direct hoeft klaar te maken.

Ditzelfde geldt voor het bezorgen. Waarom een bezorger laten rijden als je al weet dat iemand niet thuis is? Zonde! Dus de klant kan aangeven wanneer hij thuis is. Uiteraard geef je als apotheek de tijdsvlakken aan dat je bij de klant kán komen!

Dit is nog maar het begin!

Dit is het begin. We gaan deze maand starten met een pilot. Waarna andere apotheken kunnen starten (2020). Daarna gaan we door ontwikkelen. Want er kan nog zoveel meer kwijt in PIL. En wij willen het wederom doen samen met jou: de gebruiker!