Een opmerking die vaak door klanten wordt gemaakt in klanttevredenheidsonderzoeken over de apotheek is dat ze meer privacy wensen. Want het ‘grootste’ datalek in de apotheek is de wachtruimte :-). Hoe kunnen wij je daarbij helpen?

Snelbalie en zorgbalie

Een poos geleden kwam er een idee vanuit een apotheek of we een speciaal nummer konden verstrekken aan mensen die meer privacy willen of aan mensen waarbij je iets extra wilt uitleggen, bijvoorbeeld de Eerste Uitgiftes.

Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen dat de snelbaliecodes worden opgesplitst aan de achterkant door het systeem.

Hoe werkt het?

Als je meer privacy wil voor een klant dan leg je het pakketje op een speciaal hiervoor aangewezen plank/locatie. Vanuit deze locatie wordt er een code aangemaakt en verstuurd naar de klant. Zodra de klant zich met deze code aanmeld op de zuil, weet het systeem ‘zorgbalie’. Recept & Nummer maakt dit ook visueel voor de assistente. De klant kan opgeroepen op een vaste zorgbalie of waar je ook wilt. Dit kan de apotheek zelf bepalen hoe dit ingericht wordt. Er is zelfs een apotheek die deze klanten standaard oproept in de informatiekamer. Deze informatiekamer is wel semi-transparant en voor in de apotheek. Heel mooi!

Ik heb ook al een paar keer een balie in een apotheek gezien die helemaal voorzien was van glazen wanden. Geluiddicht, maar toch open. Ook heel mooi. Volgens mij komt dit van de interieurbouwer Interstore.

 

 

En het is ook mogelijk om een extra knop toe te voegen aan het scherm voor klanten die in de apotheek graag extra privacy willen, maar die geen code hebben. Denk hierbij aan OTC vragen.

 

 

Wij luisteren graag naar wensen en kijken naar mogelijkheden. Wij bouwen simpele oplossingen die kloppen. Wil je meer weten over Recept & Nummer? Volg één van onze gratis webinars of neem contact op.